Tuesday, December 27, 2011

:: InterView ::

MAlam2 xde keje kan..
so jom kita main coret2 kat sini nak..


Sebenarnya hari ini ain g isi borang mintak keje kat 1 syarikat iklan nie...
Lepas isi2 je... Ain lepak la kat mcd ngan kawan2 ain..
Dorang sanggup tue datang rehat kat mcd tue...
sebab ain ajak kan..hahahaha..

Dan yang paling gempak ye tue...
Ain g merempit tadi...
Mana tak ye kan...
Katak Hijau yang ain selalu bawak xde...
so merempit lah jawabnya...
Bape lama tue ain x naik moto kuar ke jalan besar...
ermm.... hemtam saja.. hahahaha


Bebalik kepada tajuk ain tadi...
Balik dari mcd tue.. Ayah ain kol pulak..
Ade surat interview kat kedai...
So Ain pegi la kat kedai tue...
Ya Allah... Syukur sesangat...
Ain dapat interview dari GOV sebab dah lama ain tunggu tawaran nie...
Harap2 dapat la keje di kementerian itu...
Doakan ain yer...




- Are_iN [ LuVeD ] -

Monday, December 26, 2011

:: Durian ::

Tanggal 26.12.2011...
jam 10.17 ain mencoret kata2 disini...
Sambil menonton cerita Kembar Siang...
Terasa nak mencoret pulak kan...
[ ntah ape2 lah si ain bebel nie..]



Sebenarnya ain punya bibir bukan main panas lagi...
Mesti nie penanggan raja segala buah...
Apalagi kalau bukan durian kan...
Nikmatnya rasa masa makan tadi...
Sampai x ingat dunia...
Sekarang baru nak rasa panas kan...
Padanlah muka... hahahaha...




- Are_iN [ LuVeD ] -

:: Pencarian Kerja ::

Bismillahirrahmanirrahim...
Memberi salam pembuka bicara,
Sebelum saya memulakan mencoret cerita...

Assalamualaikum warahmatullahiwabarokatu...

Ain nak ucapkan selamat menyambut hari krimas kepada meraka yang merayakannya dan selamat bercuti juga kepada mereka2 yang bercuti...
Huuuhhh... Agak panas cuaca 2 hari nie...
hari sebelum2nya pulak. hujan tak berhenti2..

Masa panas2 nie lah ain rajin pulak nak mencoret dalam belog nie kan..
sebelum nie masa hujan dingin2 xnak plak mencoret..
Ain bukannya ape... cuma xde idea nak tulis ape2 kat sini...
Tapi ari nie tiba2 idea ade kan.. so... membebel la daku disini...
Sorry la kepada sesape yang selalu melawat belog nie..
tapi xde ape2 pun perubahan... kan..
[ ceeehhh... perasan la pulak ada orang baca belog nie..]

Sebenarnya, hari ini genaplah 26 hari ain berstatus kan penganggur terhomat...
bak kata abah ain lah kan...
ain bukan ape... cuma terasa hati dengan orang kat sana 2.. tapi x sume la...
tue lah ain amik keputusan untuk berhenti...
Sebelum keadaan hati nie jadi parah kan...
baik ain undurkan diri dari semua ini...

Tapi...
Esok ain nak g cari keje...
Nak g usha tempat yang member ain cakap kan tue...
Harap2 ade lah kekosongan untuk ain nie...
kan2...
Doakan ain yer....

Sebab duduk umah nie xlah sebosan mana...
cuma yang xtahan ye xde duit pegangan je...
so ain xleh la nak beli ape2 yang ain nak kan..
tue yang agak susah tue..
xkan nak mintak kt family kan...
harap sesangat esok berjaya...
Amin....


- Are_iN [ LuVeD ]-

Sunday, December 25, 2011

:: Carta Hati ::

Engkau duduk di situ
Diam tersipu malu
Mahu mendekati aku

Aku mulai resah
Hatiku jadi kebah
Melihat dirimu aku rebah
Tapi hati ini kuat menyatakan
Kau terkini duduk di carta hati

Lalu cinta kita bermula
Dari mata turun ke jiwa
Dari teman menjadi cinta
Dan berjanji untuk setia
Sehidup semati kita
Menjanjikan bahagia
Untuk kita berdua selamanya

Jangan engkau jangan pergi
Jangan tinggalku sendiri
Jangan tinggalkan carta hati

Kau janjikan bahagia
Ku janji kau tak terluka
Teruslah berada di carta hati kita

Lalu cinta kita bermula
Dari mata turun ke jiwa
Dari teman menjadi cinta
Dan berjanji untuk setia
Sehidup semati kita
Menjanjikan bahagia
Untuk kita berdua selama-lamanya


Monday, December 12, 2011

:: Cinta Hatiku ::




Wahai kekasihku, calon suamiku…

Wahai kekasihku, calon suamiku…
Jika kau menjadi suamiku kelak…
Pimpinlah rumah tangga kita dengan sebaik-baiknya
Jadikan aku teman sejatimu,
tempat engkau bersandar
Terbukalah padaku,
kan kujaga semua rahasiamu

Jika kau menjadi suamiku kelak…
Jadilah engkau teladan yang baik bagi keluarga
Sempatkanlah untuk menjadi imam dalam sholat
Hiasilah rumah kita dengan ketakwaan kepada Allah
Amalkan sunnah Rasul sekuat yang kau mampu
Bimbinglah anak-anak kita
menjadi pribadi Muslim yang cerdas dan berakhlak mulia

Jika kau menjadi suamiku kelak…
Bergaullah dengan ma’ruf terhadapku
Jadilah engkau suami yang penyayang dan sabar
Janganlah kau bertindak aniaya terhadapku
Jika aku berbuat kesalahan dan kemungkaran…
Jangan kau hukum aku dengan memukul aku
Tapi, ajarilah aku dengan hati dan lisanmu
Ingatkanlah aku dengan cara yang ihsan
Tahan amarahmu dan bersikaplah pemaaf
Sayangi dan hormati orang tuaku, juga saudara-saudaraku
Jika ada yang tidak kau sukai dari mereka,
simpanlah rasa itu
Dan tetaplah kau jaga silaturrahim dengan mereka
Jangan pula kau jauhi mereka
karena selamanya mereka adalah keluargaku

Wahai kekasihku, calon suamiku…
Jika kau menjadi suamiku kelak
Jadilah engkau suami yang bertanggung jawab
Berilah nafkah sesuai kemampuanmu
Pasti kuterima dengan qona’ah
Bersikaplah penyantun
dan jangan kau kikir terhadapku
Jangan pula kau tinggalkan aku dalam waktu lama
Sehingga kau abaikan kebutuhanku akan kehadiranmu

Jika kau menjadi suamiku kelak
Bersikaplah bijaksana dalam segala hal
Bermusyarahlah denganku sebelum mengambil keputusan
Dengarkan pemikiranku
dan jangan kau remehkan aku
Tunjukkan kasih sayangmu terhadapku
Jangan kau biarkan aku dalam kecemburuan dan prasangka
Jagalah hatiku,
lapangkanlah dadaku, dengan cintamu

Wahai kekasihku, calon suamiku…
Jika kau menjadi suamiku kelak
Jadikan rumah tangga kita sebagai surga dunia bagimu
Jagalah aku dan jadilah pelindung bagi anak-anak kita
Jagalah rahasia rumah tangga dimanapun kau berada
Jadikan ia baju putihmu, jagalah ia jangan sampai ternoda




- Are_in [ LuVeD ] -

Sunday, December 4, 2011

:: Musim Perkahwinan ::

Selamat Bertemu kembali...
Ceeewwwahhh...
Mentang2 lah Dah lama tak update belog nie...


Sampai naik bersawang kan...
sebenarnya Hari ini ain xtau nak update ape...



Okkk...
Sempena cuti sekolah nie kan...
kita semua memang sibuk kesana kesini untuk menghadiri majlis perkahwinan sanak saudara, teman2 dan juga sesape je yang kita kenali...
betul tak..??
termasuklah ain sendiri...
setiap minggu mesti ade je kuar untuk pergi ke majlis2 nie...

Ermm...
Sampai kekadang terpikir bila ain yang akan naik pelamin kan.....
Tapi... calon xde...
Almaklumlah... Mane de orang nak orang yg chubby2 nie kn..
sume nak yang lawa2...
But im happy with myself...
Thanks God...

Mungkin belum ada rezeki dan jodoh kot..
sO...
EnJoyyyy!!!!!!!

hehehehe

Monday, October 10, 2011

:: Berdetak - berdetik ::

Assalamualaikum...
Salam ukhuwah kepada pembaca belog ain nie...
Dalam keadaan kecoh depan tb nie...
Disebabkan ada perlawanan bola sepak antara Selangor vs Perak...
Ain sempat lagi nak mengupdate belog nie kn...

Ain taktau nak story mory ape lam belog nie sebenarnya...
Cume nak berkongsi kegembiraan dapat keluar bersama kawan2 skool yang dah lama tak jumpa...
xdela macam2 aktiviti yang kita org wat..
juz tengok wayang ngan Karok je...

Mula2...
G Jusco Aeon Bukit Tinggi Klang...
Kita orang tengok wayang kat sana...
Cter BINI2KU GANGSTERS...
Start cter kol 1 tp sebelum tue kita orang g melantak kt Mcd Dulu...
Baru lah g tengok cter tue...

Abis je tengok wayang lam kol3 camtue...
Kita orang gerak plak ke Klang Parade...
Kat sana kita orang g karaoke..
Melalak kat 2 jam la kita orang kat sana...
Nsib baik x tercabut anak tekak..

Jalan Memanjang je kan...
Menghabiskan duit tol...
huhuhu




- Are_in [ LuVeD ] -

:: K.O.N.V.O.K.E.S.Y.E.N KOLEJ RISDA ::

Tanggal 29.09.11...
Berlakulah 1 detik bersejarah dalam kehidupan ain...
mana taknya...
Ini lah yang ain tunggu selama menjalani kehidupan sebagai seorang pelajar IPTS...
Pada tarikh itulah ain telah graduat sebagai pelajar kolej risda...
ain xtau nak cter pe lg...
Bersyukur sangat2 alhamdulillah...
(0_0)

=
=
=

Inilah bukti kenangan semasa konvo kolej

=
=
=


=
=
=


=
=
=




- Are_in [ LuVeD ] -



Thursday, September 15, 2011

:: PurplE LovE ::


= PURPLE LOVE =

Cerita ini mengisahkan sebuah cinta yang bermula daripada perasaan ingin membantu memulihkan kembali semangat untuk hidup selepas mengalami tekanan dalam hidup iaitu berpisah dengan teman hidup, disebabkan rasa kasihan oleh teman2 baiknya mereka cuba mencari tempat pemulihan perasaan dan mereka memilih klinik " PURPLE HEART " dan disitulah bermulanya kisah hidup antara Pasha & Talita. Dalam menjalani kehidupan semestinya ada halangan hidup, disitulah wujudnya suka duka kehipan yang membawa kebahagian. Dan akhirnya, mereka berkahwin.

------------------------------------------


Sebenarnya ain baru je lepas menonton cerita PURPLE LOVE nie...
Nie pown sebab semalam g belikan Cd adik ain dia nak sangat tengok upin ipin..
sO dah alang2 g kedai jual cD ain pown belilah cerita nie...
MAcam best je tengok die punya cover kan...
Jadi ain pilihlah cerita tue..

Ingatkan tak best tP sebenarnya best gler...
sedih ada... Gembira ada... Macam2 lagi la masa tgk cerita nie..
Sampai menitis air mata tue...
=)

Okla...
Sape yg belom tgk lagi cube2 la tgk erk..
TAta...



- Are_in [ LuVeD ] -

Wednesday, September 7, 2011

: Sebulan Berpuasa Kini Tibalah Hari Raya :

Assalamualaikum....
to U all....

Sudah sebulan kita berpuasa kini tibalah syawal menjelma...
So Saya empunya belog ini, mengucapkan SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR & BATIN sekiranya ada melakukan salah dan silap yang tidak disedari ataupun tidak disedari, langsung atau tidak langsung kerana manusia itu melakukan kesilapan dan tiada manusia yang sempurna di muka bumi tuhan ini.. =)

eRmmm...
I'm wanna to story about my Eid this Year..
Tahun ini ain beraya Sakan Gak Lah rasanya kn..
Mane tak ye...
Seminggu tak abis2 g beraya jer...
Tak melekat Kat umah Lansung...

First Raya : 30/08/11
Dari Pagi sampai Kol 5 Ain kat umah jer...
Sebab Ramai sedara-mara datang beraya kat umah...
Kol5 tue lah baru Ain ngan Family Ain g beraya umah Nenek belah mak n Ayah...
Pastue G umah nenek Mak n Umah Makcik Mak...
Dekat magrib Gak baru Sampai umaH...
PeNat... Mlm Pulak Ain tak kuar g Beraya pow...
Coz TerLalu penat...

Second Raya : 31/08/11
Macam Raya pertama Gak...
Pepagi dok je kat umah...
Tunggu Sedara-mara Datang umah lagi...
Kol12 baru kuar G beraya Umah Mkcik n Sedara2 Yg Lain...
Malam raya Ke2 ain kuar beraya kat kampung...
Kol12 malam baru balik...

Third Raya : 01/09/11
Beraya Di KanchonG DarAt + BAnting...
Umah Makcik2 n Umah Pakcik2...
SanTak sampai peTang...
Malam Sambung BeraYA kat Kampung Lg...
Walaupun Kg ain Nie kecil Je.. NAk abiskan beraya Punyalah LAma...
hehehe...

Raya ke4 : 02/09/11
Disebabkn Raya ke4 ari jumaat...
So Ain g Beraya lepas semayang Jumaat la kn...
Ain pergi beraya Umah Adik Beradik Arwah Atok Plak...
Ain beraya kt n.9 iaitu kat bukit pelanDok...
Tp nenek Tue xde la plak... Die pegi beraYA...
JAuh2 dtg tp die xde la pulak...

Raya ke5 :
Owh... Raya Yg ke5 ain berjalan Jauh ckit...
Masa nie ain g Beraya ke n.9 ( Pasoh 2) + Johor ( Segamat)...
Memang tiap2 tahun ain g Beraya ke Johor...
Terpaksa Lah Banugun Seawal 7 pagi utk bersiap2...
Kol8 Kita org Gerak... smPi n.9 kol 11...
rehat2 + Mkn2 kita org bergerak ke Johor Pulak...
Kol2 baru smpi johor...
kol5 bergerak Pulang ke SelAngor...
Smpi Umah kol8 n bersiap2 utk g kuar mkn kt kedai...

Raya ke6 :
Ain g Klang + Sijangkang...
RAya kt ctue sehari...
Kuar kol 10 Balik kol 11...
Baru smpi umah....
Memang sakan tol la beraya...

Raya ke7 :
Akhirnya...
Dah mula kerja balik...
Cuti raya pown dah abis...
=)

Nie Gambar Raya Ain TAhun nie...

=
=


=
=


=
=


=
=


=
=



- Are_in [ LuVeD ] -


Friday, August 26, 2011

:: RaYa oH RaYa ::


Alhamdulilah Dah Masuk ke Ramadhan ke-27..


Lagi berapa hari je nak raya kn..
Terasa macam cepat je tahun nie kita berpuasa..
Mana taknya.. 3 tahun berpuasa di melaka sebagai student..
Tahun nie berpuasa sebagai pekerja..

Amin... Walaupun kerja sebagai kerani jer...
Tapi ain bersyukur sebab tahun nie kebanyakkan barang2 persiapan raya ain beli sendiri..
Ain beli dengan hasiltitik peluh ain dengan bekerja..
Terasa seronok pown ade...

Mane tak seronok..
Selalu ain terima duit raya..
Tapi tahun nie ain pulak mula bagi duit raya kat sepupu yang kecik2 nie..
Nak bagi anak buah xde anak buah la katakan..
huhuhuhu..

Then, pasal persiapan raya pulak..
Tahun nie ain wat 5 pasang baju raya..
wat 7 jenis biskut raya..
Dan tema baju raya tahun nie Merah dan Hijau ..
Agak banyak jugak kan...
RAsa tak sabar tunggu raya la pulak...
APa-apa pun..
Sume ye pasal rayakan..

Kat cinie..
Ain nak ucapkan..


'' Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin"
- Kepada sesiapa yang balik kg tue berhati2 lah di jalan Raya-
Pesanan Ikhlas dari Saya
Empunya belog : ainnabilahzahari.blogspot.com


- Are_in [ LuVeD ] -

Wednesday, August 3, 2011

:: Ramadhan ::

Assalamualaikum, Pembuka bicara untuk pembaca belog ain nie... Sebelum tue ain nak mintak maaf la kan... Semenjak beberapa hari ini ain jarang mengupdate belog nie... Ain bz ngan keje plus penat bekerja seharian.. tue yang ain jarang update belog nie slalu macam dulu...

Sebenarnya ain macaam tak percaya je yang kita sebagai umat islam dah kena mengerjakan ibadah berpuasa selama sebulan... macam baru je rasanya ain berpuasa sebulan.. hehehehe... ntah ape2 an ain nie... Hari nie genap kita berpuasa selama 3 hari... sekejap je.. tahun ini ain berpuasa dalam keadaan bekerja... First time tue... sebelum nie time blaja jer... tak pown time pose tue kat umah je... tak wat pape pown... Alhamdulillah... ain diberi kesempatan untuk berpuasa lagi tahun ini... haap2 untuk tahun2 yang akan datang juga... insyaallah...

Okla... ain tak tau nak membebel ape lagi... mungkin di lain hari... lain waktu ain akan membebel lagi disini... dengan cerita yang lain pulak... papai... adios... Wasalam...



- LuVeD [ aRe_iN ] -

Thursday, July 21, 2011

:: Hati ku Berbunga ::

Assalamualaikum...
Sebenarnya ari nie ain wat bende paling memalukan...
Langgar lubang atas jalan raya...
Lepas tue ade orang nampak pulak tue...
Bertambah la malu...
Nak2 lagi la dekat ngan umah dak tue...
Adoyai.... Ingat xde orang rupa-rupanya die ada gak kat ctue...
Ape lagi... gelak la sebab dah malukan...

Dah la muka tebal gila rasanya...
Sebab malu sesangat...
Die pulak boleh tanya...
Untuk die takde ke...?
Ain pown jawab la... Ade kongsi2...
hahahahaha...
And then ain nampak ade rambutan dalam bakul motor die...
Mulut ain nie pown satu... Gatal sangat nak bercakap...
Ain pown g la cakap " aq nak yang dalam bakul tue "...
Die boleh plak nak bagi kat ain tapi ain tak ambik pown...
malu la ain... ain cakap ain saje je cakap...
Boleh plak die balas balik... ala... dah bagi taknak amik.. sombong la...
=(
=)

Friday, July 15, 2011

:: Kecewa ::

Hye...
Ain sebenarnya agak terkilan + kecewa...
Sebab ari nie ain check UPU tapi ain TIDAK BERJAYA...
Mungkin takde rezeki la kot...
Sebenarnya jauh dari sudut hati ain nak sangat sambung degree tue...
Tapi nak wat camne kan takde rezeki plak nak blaja...
Mungkin rezeki ain kat tempat lain...

Ain tengok kawan2 yang dapat sume happy...
RAsa macam jeles sesangat bila dapat tau dorang dapat tapi knape ain tak dapat???



- Are_in [ LuVeD ] -

Tuesday, July 5, 2011

:: Hello_Hello ::

annyeongiran mal Hello hello ijen Goodbye goodbye

mariya saranghandan mariya
mot itneundan mariya dasi doraoran mariya

aniya ije waseo igeon aniya
neowa na jeongmal saranghaetjanha

Listen up I
Nobody nobody nobody no one neo bakken eobseo
sip nyeoni jinado gangsani byeonhaedo neo bakken eobseo

baboya nal boran mariya oneuldo neoreul hyanghae sorichyeo

annyeongiran mal Hello hello ijen Goodbye goodbye
ijeuryeogo jakku aereul sseodo geuge andwae
nan Hello hello Oh neon Goodbye goodbye
ajikkkaji neoreul saranghandan mariya

mariya bogo sipdan mariya
mot bonaendan mariya jebal gaji mallan mariya

aniya ibyeoriran mareun aniya
neowa na ajik saranghajanha

Listen up I
annyeongira malhamyeo dagawatda sarangiran mallo nal baboro mandeureotda
hamkkehan siganeun neol mot itge mandeureotda geurigo tteonagatda
neobakke eomneun naege neon tto dareun annyeongeul malhanda

geojitmal nal bogo malhaebwa jeongmal nal tteonal georan marini

annyeongiran mal Hello hello ijen Goodbye goodbye
ijeuryeogo jakku aereul sseodo geuge andwae

nan Hello hello Oh neon Goodbye goodbye ajikkkaji neoreul saranghandan mariya

Everybody say La la la
Everybody say Ha ha ha
Everybody say Ta ta ta
Everybody say Hello hello hello
naega neol
bureul ttaen Hello
nega nal bureul ttaen Goodbye
uriseoro dareun seulpeun insamal
saranghanikka Hello hello
andwae Goodbye goodbye
jabeuryeogo hamyeon meoreojineun naui sarang
nan Hello hello Oh
neon Goodbye goodbye
oneuldo oechineun neol bureuneun insamal
Hello hello ijen
Goodbye goodbye
ijeuryeogo jakku aereul sseodo geuge andwae
nan Hello hello Oh
neon Goodbye goodbye
ajikkkaji neoreul saranghandan mariya

bY : Ft IsLanD


- Are_in [ LuVeD ] -

Thursday, June 30, 2011

:: CinTa TeraGunG ::

Maafkan aku
Sekiranya tak termampu
Untuk mencurahkan semua
Isi hatiku
Ternyata tak terkata
Rinduku padamu

Ku takkan bisa menjadi
Lebih dari apa yang sedaya
Namun ku tetap berjanji
Akan masih mencoba

Untuk memujuk hatimu
Mencintai aku kerna semua yang ada
Hanyalah untukmu

Woo Woooo

Sejenis perasaan ku abaikan
Membawa sejuta harapan
Menagih cinta teragung darimu

Wooooowooo

Ku takkan bisa menjadi
Lebih dari apa yang sedaya
Namun ku tetap berjanji
Akan masih mencoba

Untuk memujuk hatimu
Mencintai aku kerna semua yang ada
Hanyalah untukmu

Ku takkan bisa menjadi
Lebih dari apa yang sedaya
Namun ku tetap berjanji
Akan masih mencoba

Untuk memujuk hatimu
Mencintai aku kerna semua yang ada
Hanyalah untukmu

Maafkan aku
Sekiranya tak termampu
Untuk mencurahkan semua
Isi hatiku

bY : Hazama aF9

:: HaVe a NiCe DaY ::


~ Tepat jam 10.54 p.m pada 30 jun 2011 ~
Dengan keadaan sunyi sepi dan yang hanya kedengaran adalah bunyi cicak
disebalik perhiasan di rumah ku ini...
Keadaan suasana yang agak dingin disebabkan hujan yang berlarutan
pada semalam hari...

Seminggu sebelum tarikh 29 June 2011
~~ Kami iaitu Wani anD me ~~
merancang untuk melawat para pegawai dimana tempat kami
menjalani Latihan Industri...
Almaklumlah kan...
Hampir sebulan gak aQ tak menjejakkan kaki kesana....
So dengan azam mengambil cuti pada hari tersebut...
Melangkah jua akhirnya aQ kesana...

Tetapi...Sayangnya...
Aq tak ke pejabat kerana ketika itu kebanyakkan dorang takde
kat pejabat diatas sebab2 yang tertentu...
Masa itu.. Hujan turun dengan lebatnya...
Memang keras hati lah masa tue kuar dengan hujan + angin yang kuat...
Sementara itu wani plak tunggu kat Stesen Bas Banting...

Dengan azam yang kuat aq terus memacu kan kereta menuju ke destinasi...
Alhamdulillah.. Akhirnya sampai jua aq di Stesen bas untuk mengambil wani yang agak lama menunggu ketibaanku...
Setelah agak leka berbual di dalam kereta barulah aq teruskan perjalananku ke Labohan Dagang...
Tapi sebelum itu aq pergi ke Stesen minyak dahulu untuk mengisi tong minyak keretaku yang hampir kelaparan..

Setelah selesai..
Kita orang pulak berhenti minum pagi dekat kedai minum sebelah stadium jugra...
Kedai itu merupakan kedai yang selalu kita orang jejak semasa menjalani praktikal...
Agak lama kami tidak makan disitu...
KAmi bersembang2 di situ sambil aq menyuap nasi goreng dengan berlaukkan telur mata dan tekakku dibasahkan dengan air milo suam kerana cuaca masa tue agak sejuk dek kerana hujan turun dengan lebatnya...

Dengan berbekalkan perut yang agak penuh itu...
kita orang terus menuju ke Labohan Dagang...
Kita orang sebenarnya nak menghadiri kursus membuat baja IMO...
Kita orang dijemput untuk menjadi urusetia...
Agak lama gak kita orang berada di situ...
Tapi tetap seronok sebab masa tue aq merasakan macam berada pada waktu aq menjalani praktikal lagi... Akhirnya...
Kursus pun Tamat dengan jayanya dan peserta mula bersurai dan ada yang menjamu selera dahulu sebelum pulang...

Sekarang Destinasiku Adalah tempat karaoke...
Dengan masa 2 jam di bilik no.3 menjadi saksi di mana kami bertiga menyanyi sehingga sakit tekak...
Macam2 lagu kita orang nyanyikan bermula dengan lagu2 sentimental,
kemudian lagu rock, lagu2 melayu n Indon,
Lagu2 Inggeris dan Sampai ke lagu korea...
Memang have fun gler la...
Tapi sayangnya kita orang tak snap Pic plakkan..

=
=

=
=

HAbis melalak selama 2 jam...
kiTa orang menuju pulak ke McDonald Banting...

=
=


=
=

Sampai2 je kita orang pesan GCB 3 + 2 Coke 1 Ribena...
Then Kita orang Cari La tempat untuk kita orang duduk melantak...
Akhirnya kita orang pilih meja yang berhadapan ngan tempat sos cili...
senang sikit nak amik kan...
hahahaha...

=
=

=
=

LAma gak kita orang kat sana...
Tepat jam 5 petang...
Kita orang beransur untuk pulang ke rumah...
Mula2...
Hantar Kak mai ke rumah mak die...
Then, Hantar wani kat stesen bas untuk memudahkan die pulang dengan selamat...
Dan aQ pulak...
Terus memecut menuju ke rumah dengan hati yang gembira dan sedih...
Sebab aQ tak tau bila agaknya kita orang leh jumpe lagi macam hari tue...
Sebab lepas nie masing2 sibuk dengan hal sendiri...
wani akan masuk kuliah dan aQ n Kak mAi bZ ngan kerja masing2...

bUt im still happy...
i hope can meet u All agains...



- Are_iN [ LuVeD ] -

Friday, June 17, 2011

:: Pendirian ::

Assalamualaikum...


Hari ini ain tak bape senan hati....
Pepagi tue ok lagi....
Lepas balik keje mula la rasa hati nie marah sangat lepas dengar sesuatu....
Ain tak tau la nak cakap camne...

First skali...
Pasal salah sikit je kat satu tempat nie....
Tapi Ain tak kesah masa kena tegur sebab ain wat salah....
Mybe itu memang salah ain kan....
Pastu salah tue dicter kan kat orang....
Memang kenal orang tue....
TApi orang yang dibagitahu tue suka bercerita....
Nanti mulalah nak cter kat orang....
Then apa yang dicerita tue salah...
Tak betul....Tunggang lagang dibuat ye....
Kalau korang sakit hati tak....


...Lpeas tue
...Nie pasal sorang budak laki nie
...Tibe2 call orang then kata no nie ade mesej kt no die 20 Nov 2010
...Pastu die kata pkwe ain yang bagi mesej tue kt mkwe die
...Padahal bende tue dah tahun lepas
...Punya la lama baru sekarang nak siasat
...Pastue macam2 n berbelit2 certita die
...Bertambah la hangin satu badan
...Nak di jadikan cerita masa tue ain mana de pkwe
...Sape plak nak bagi mesej kat makwe die pepagi
...mAsalah tol la laki nie



bertambah sakit la hati nie...
LAgi pown ain bukan ape...
Ain nie jenis kalau bende tue berlaku kat kolej...
Itu hal kat kolej...
Kalau berlaku kat Luar biar kat luar je...
Kalau kat tempat keje biar kan kat tempat keje...
Taknak campur adukkan sampai ke umah...
Tak pe... Bersabar ye ain....
Sabar itu separuh daripada iman...
=)Align Left




- Are_iN [ LuVeD ] -



Saturday, June 11, 2011

:: KerJa ::


Assalamualaikummm....



LAma jugak ain tak menjengah belog nie. Almaklumlah, sekarang ain dah mula kerja jadi kerani kat satu timbang sawit nie. Ain keje kat ctue sementara waktu jer. Untuk tuggu dapat tawaran kerja kat tempat lain or kalau ada rezeki belajar ain nak belajar lagi. Tapi tak tahu la kan, ain just merancang jer. Tuhan yang menetukan segalanya... Betul tak... Penat gak kejrja kat situ. tapi takpe cari pengalaman la katakan. HArap2 ok la tempat tue.. tapi memang rasa ok je pown. Dah 2 minggu gak ain keje kat ctue.. cume kne mahirkan lagi or ingat lagi bende2 penting yang kena diingat la... hehehehehe... ok la... ain menjengah sekejap je nie... penat la plak badan nie + mengantok wooo...
ok... papai...

Wasalam...




- Are_in [ LuVeD ] -

Saturday, May 28, 2011

:: Interest ::

Tiba2 terpikir plak nak wat coretan kat sini hari nie...
Sebelum tue, lupa la pulak nak bagi salam kan...
Assalamualaikum kepada mereka yang sudi membaca Story in My Life nie...
Sebenarnya hari ini ain nak cerita pasal AF...
Mesti kebanyakkan prang tau apa itu Af kan...
Sebenarnya ain dari AF1 sampai Sekarang tonton AF tue...
Tapi semakin lama ain tengok rancangan nie semakin lemau...
Nie bagi pendapat ain la....


NAk-nak lagi ngan yang musim terakhir nie...
LAgi la...
Tapi lepas pihak produksi buat kezutann....
start tue la ain tegok balik rancagan tue...

Almaklum lah....
Ain minat gler ngan sorang dak AF nie...
Dari Musim Yang keempat lagi...
TApi sayangnya masa muim yang ke4 dia tak dapat masuk pown...
LAma gak tak dengar perkembagan dia...
Sampai satu hari nie ain cam suara die dekat 1 band indie nie...
Ape lagi... seronok gler sebab dapat dengar suara die menyanyi...
Ain hope die berjaya masuk akhir and sekaligus merangkul temapt juara nanti...

Gud Luck to U HAZAMA...




- Are_iN [ LuVeD ] -



Monday, May 23, 2011

:: HanD_pHonE ::

Sedang Khusyuk2 on9...
Tetiba...
Terpikir pulak nak tukar handphone baru...
Almaklum ler...
Tepon yang sedia ada kerap meragam jer...
Naik kopak poket yang sedia ada kopak nie...
sebelum tue tepon sony meragam....
dekat sebulan terbiar....


dekat rm100 gak kuar....
skunk nie tepon nokia nie plak meragam....
Sampai skunk x repair lagi...
mungkin kalau repair pown nak terus tolak kat kedai...
malas nak guna lagi....


Dan Ain Cadang2 nak beli enset nie...

Blacberry 9300

Kalau tak leh dapat yang nie pown...
dapat yang nie pown jadilah...

NOkia C3

Hope can get this item...
Kalau boleh nak dua2 skali...
boleh kn....
=)


- Are_in [ LuVeD ] -

Thursday, May 19, 2011

:: THE END KRISM ::

ASSALAMUALAIKUM......

Akhirnya...
Tamat juga sesi pembelajaran sain sebagai pelajar Diploma Pertanian...
Dengan berakhirnya majlis pembentangan dan penyerahan projek akhir...
Di situ jugalah berakhirnya ain dapat berkumpul reramai dengan kawan2 Dp...
Walaupun rasa gembira kerana dapat menamatkan diploma...
Dari sudut hati yang lain Ain terasa sedih sangat....
Sebab bila la dapat berkumpul reramai dan jumpa kawan2 dip lagi...
harap2 dapat jumpa korang masa konvo nanti...



Orait....
=)


-Are_in [ LuVeD ] -

Tuesday, May 17, 2011

:: I Got The Feeling ::



Assalamualaikummm....
huhhhhh....
mengeluh panjang plak ain nie kan....
Ain bukannya ape....
Ain risau pasal Presentation akhir ain kt kolej esok.....
Dah la kena speaking jn English....
Ain punya English dah la berterabur.....
Macam ape je kan.....



Hope ain dapat lah wat yang terbaik untuk esok....
Nanti ain ceritakan lagi tentang perasaan ain lepas buat pembentagan ok...
Ain nak kemas2 barang and nak g cc print handout untuk pembentagan tue....
Sebab tengahari nie ain akan gerak g melaka....
Ok... Bubye....
=)



- Are_in [ LuVeD ] -

mY seLf

Daisypath Happy Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...