Thursday, April 28, 2011

:: Panduan ::

Reaksi Syaitan Jika Membaca Al-Quran (bukan lawak) :



Kongsi2.. jgn simpan sorang2 sbb dengar cakap setan

1)Ketika anda membawa Al-Quran, respon syaitan ialah biasa-biasa saja…tengok je..

2)Ketika anda membukanya, syaitan mulai curiga.

3)Ketika anda membacanya, dia resah dan gelisah.

4)Ketika anda memahaminya, dia mula terkejang-kejang

5)Ketika anda mengamalkan Al-Quran dlm kehidupan setiap hari. Dia stroke. …………

Teruskan membaca Al-Quran & mengamalkannya agar syaitan terus stroke .

Ketika anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya. Syaitan kata “jgn SEBARKAN, kerana ia tidak penting langsung !”

SEBAR2KAN LAH~~ Jangan dengar bisikan syaitan. Klik like jika anda pengguna FB.

Wallahualam..




- Are_in [ LuVeD ] -


:: Renungan ::

4 Orang Lelaki Yang Ditarik Wanita Ke Neraka :


Seseorang wanita itu apabila di yaumal alkhirat akan menarik empat golongan lelaki bersamanya ke dalam neraka.

Artikel ini bukan untuk memperkecilkan wanita tetapi sebaliknya iaitu supaya kaum lelaki memainkan peranannya dengan hak & saksama serta berwaspada akan tanggung-jawab yang dipikul!

1. Ayahnya

Apabila seseorang yg bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji & sebagainya. Dia memperbiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat.....tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik ke neraka oleh anaknya.

2. Suaminya

Apabila sang suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat,memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yg bukan mahram apabila suami mendiam diri walaupun dia seorang alim seperti solat tidak bertangguh, puasa tidak tinggal maka dia akan turut ditarik oleh isterinya.

3. Abang-abangnya

Apabila ayahnya sudah tiada,tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh ke bahu abang-abangnya.....jikalau mereka hanya mementing keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran ISLAM ...tunggulah tarikan adiknya di akhirat kelak.

4. Anak Lelakinya

Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yg haram dari Islam,bila ibu membuat kemungkaran pengumpat,mengata & sebagainya maka anak itu akan disoal dan dipertangungjawabkan di akhirat kelak. Nantikan tarikan ibunya ke neraka.

Maka kita lihat betapa hebatnya tarikan wanita bukan sahaja di dunia malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat ,maka kaum lelaki yang bergelar ayah/suami/abang atau anak harus memainkan peranan mereka.

Firman ALLAH SWT:-

"HAI ANAK ADAM PERIHARALAH DIRI KAMU SERTA AHLIMU DARI API NERAKA DI MANA BAHAN PEMBAKARNYA IALAH MANUSIA,JIN DAN BATU-BATU..."

Harga seseorang muslim adalah sangat berharga. ALLAH SWT nilaikan seseorang muslim dengan SYURGA,semua kaum muslim dijamin masuk syurga (sesiapa yg mengucap kalimah tauhid) dengan itu janganlah kita membuang atau tidak mengendah janji dan peluang yg ALLAH SWT berikan pada kita.




- Are_in [ LuVeD ] -



Wednesday, April 27, 2011

:: Ku Menunggu ::


Ku menunggu, ku menunggu kau putus dengan kekasihmu
Tak akan ku ganggu kau dengan kekasihmu
Ku kan selalu di sini untuk menunggumu

Cinta itu ku berharap kau kelak kan cintai aku
Saat kau telah tak bersama kekasihmu
Ku lakukan semua agar kau cintaiku

Reff:
Haruskah ku bilang cinta
Hati senang namun bimbang
Ada cemburu juga rindu
Ku tetap menunggu

Haruskah ku bilang cinta
Hati senang namun bimbang
Dan kau sudah ada yang punya
Ku tetap menunggu

Datang padaku, ku tahu kelak kau kan datang kepadaku
Saat kau sadar betapa ku cintaimu
Ku akan selalu setia tuk menunggumu

Repeat reff

Haruskah ku bilang cinta
Hati senang namun bimbang
Ada cemburu dan juga rindu
Dan aku tetap menunggu

Haruskah ku bilang cinta
Hati senang namun bimbang
Dan kau sudah ada yang punya
Ku tetap menunggu

(aku tetap menunggu) ku tetap menunggu
(aku tetap menunggu) ku tetap menunggu
ku tetap menunggu



- Are_in [ LuVeD ] -

:: WaNt 2 Say ::

Assalamualaikum...

Macam tak caye je kan...
Dah 4 bulan Ain praktikal...
Macam sekejap je...
Tak rasa pown lama...
Nak sambung Praktikal Lagi leh tak...
Seronok woooo...

Macam2 perkara and benda wat kat tempat praktikal...
seronok....
agaknya ble la dapat pengalaman yang macam nie lagi...

(*o*)




- Are_in [ LuVeD ] -

Friday, April 1, 2011

:: Di TEpian TAsik ::

ASsalamualaikum...

Apa Khabar uOls...
Dah bape lama la kan ain tak update blog nie...
Almaklum lah...
Buzy ngan laporan akhir praktikal nie ha...
tue yang tak Update blog tue...

=
=
=
=
=

Ok...Ari nie ain nak citer cikit masa ain pergi ke shah alam ikut pembantu Pegawai...
Kita orang g sana untuk hantar 2 orang makcik nie...
Dah la naik pajero berhimpit2...
Boleh plak makcik buat lawak jer...
Sampai menangis ain dalam pajero tue sebab tergelak je..
Macam2 makcik tue cerita...
Dari Pergi sampai balik..
ade je lawak die...
Pastue....

=
=
=
=
=
=

DAh samapi kat shah alam plak..
Makcik2 tue g la naik kat Ibu pejabat nie...
Jumpa ngan orang yang dia nak jumpa...
Ain Plak and Kawan ain iaitu wani g la lepak kat Plaza Alam Central...
Kita orang pusing kat ctue and usha2 skali enset kat tingkat 4...
Rambang mata tol la kat citue...
Dah Penat ronda2 kat ctue.. kita orang g plak kat...

=
=
=
=
=

Tasik shah Alam...
Ape lagi...
Macam tak kenal kita orang plak..
Berposing memanjang la kat ctue...
Bertambah plak ngan adanya pemandangan yang cantik...
memang tak bergerak la kita orang kat ctue..
Sampai kena gigit ngan kerengga lagi tue..
hahahaha...
kerengga tue jeles ngan kita orang la tue...
hahahaha....
Pape pown hari tue memang best la...
gelak sampai pecah perut + menangis...
Ok la...
Nie ain ade masukkan beberapa keping gambar..
leh korang tengokkan..
kalau tak nak tengok pown xpela...

=
=
=
=








- Are_in [ LuVeD ] -

mY seLf

Daisypath Happy Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...