Saturday, May 28, 2011

:: Interest ::

Tiba2 terpikir plak nak wat coretan kat sini hari nie...
Sebelum tue, lupa la pulak nak bagi salam kan...
Assalamualaikum kepada mereka yang sudi membaca Story in My Life nie...
Sebenarnya hari ini ain nak cerita pasal AF...
Mesti kebanyakkan prang tau apa itu Af kan...
Sebenarnya ain dari AF1 sampai Sekarang tonton AF tue...
Tapi semakin lama ain tengok rancangan nie semakin lemau...
Nie bagi pendapat ain la....


NAk-nak lagi ngan yang musim terakhir nie...
LAgi la...
Tapi lepas pihak produksi buat kezutann....
start tue la ain tegok balik rancagan tue...

Almaklum lah....
Ain minat gler ngan sorang dak AF nie...
Dari Musim Yang keempat lagi...
TApi sayangnya masa muim yang ke4 dia tak dapat masuk pown...
LAma gak tak dengar perkembagan dia...
Sampai satu hari nie ain cam suara die dekat 1 band indie nie...
Ape lagi... seronok gler sebab dapat dengar suara die menyanyi...
Ain hope die berjaya masuk akhir and sekaligus merangkul temapt juara nanti...

Gud Luck to U HAZAMA...




- Are_iN [ LuVeD ] -



Monday, May 23, 2011

:: HanD_pHonE ::

Sedang Khusyuk2 on9...
Tetiba...
Terpikir pulak nak tukar handphone baru...
Almaklum ler...
Tepon yang sedia ada kerap meragam jer...
Naik kopak poket yang sedia ada kopak nie...
sebelum tue tepon sony meragam....
dekat sebulan terbiar....


dekat rm100 gak kuar....
skunk nie tepon nokia nie plak meragam....
Sampai skunk x repair lagi...
mungkin kalau repair pown nak terus tolak kat kedai...
malas nak guna lagi....


Dan Ain Cadang2 nak beli enset nie...

Blacberry 9300

Kalau tak leh dapat yang nie pown...
dapat yang nie pown jadilah...

NOkia C3

Hope can get this item...
Kalau boleh nak dua2 skali...
boleh kn....
=)


- Are_in [ LuVeD ] -

Thursday, May 19, 2011

:: THE END KRISM ::

ASSALAMUALAIKUM......

Akhirnya...
Tamat juga sesi pembelajaran sain sebagai pelajar Diploma Pertanian...
Dengan berakhirnya majlis pembentangan dan penyerahan projek akhir...
Di situ jugalah berakhirnya ain dapat berkumpul reramai dengan kawan2 Dp...
Walaupun rasa gembira kerana dapat menamatkan diploma...
Dari sudut hati yang lain Ain terasa sedih sangat....
Sebab bila la dapat berkumpul reramai dan jumpa kawan2 dip lagi...
harap2 dapat jumpa korang masa konvo nanti...



Orait....
=)


-Are_in [ LuVeD ] -

Tuesday, May 17, 2011

:: I Got The Feeling ::



Assalamualaikummm....
huhhhhh....
mengeluh panjang plak ain nie kan....
Ain bukannya ape....
Ain risau pasal Presentation akhir ain kt kolej esok.....
Dah la kena speaking jn English....
Ain punya English dah la berterabur.....
Macam ape je kan.....



Hope ain dapat lah wat yang terbaik untuk esok....
Nanti ain ceritakan lagi tentang perasaan ain lepas buat pembentagan ok...
Ain nak kemas2 barang and nak g cc print handout untuk pembentagan tue....
Sebab tengahari nie ain akan gerak g melaka....
Ok... Bubye....
=)



- Are_in [ LuVeD ] -

Monday, May 16, 2011

:: Selamat Hari Guru ::

Dengan Tulus Ikhlas :

=
=
=


=
=
=


=
=
=


=
=
=



- Are_in [ LuVeD ] -

:: Trip To Langkawi ::

-------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------

Orait... Actually ain want to story about my experience went I follow Pertanian group go to a Langkawi Island... This is a first time went i go to the Langkawi Island because before this, i never set my foot at Langkawi... So amazing... We all stayed 3 day 2 night at Langkasuka Hotel...
I stay at level 10.. its very2 high bcoz the room stayed the last level... but we are very2 happening....

We all leave Banting at 10.00 p.m and we all arrived at jetty around at 5.00 a.m. After that, we all stay at the Jetty Kuala Perlis about 2 hours because the ferry will come at 7.00 a.m. So we all rest, pray and take a breakfast before we move to Langkawi Island. After we all arrived, we all go to the Beras Terbakar to shopping.. hehehehe... I just buy a 'sandal monget ' at that place.. =)
Then, we all go to the Haji Ismail Group (HIG) but at there i didn't buy anything... hahahaha.. and now we all check in at the hotel and rest. At 6.00 p.m, we all outing at Jetty and Pose near with eagle monument and after pose we all take a dinner to support stomach... =|

OK... 4 second day... we all go to the cable car place... I very2 excited to try and ride the cable car... Firstly, i feel very2 scared but went i try its so fun and I'm very2 like the view because the view at the moment very2 beautiful. After we all rest at the hotel, we all going to night market and buy some food for dinner time. I buys "nasi kerabu", sugarcane juice and Dim sum. There are many different food in this night market. As a known, each state have a different food there eat.. right.. =)... And at the night time, 2 sisters that we have closely rental a car for bring me and wani go to the 'pantai chenang'... we all round2 at the place until a midnight.

Lastly... 4 the last day... we all visit a entrepreneur at Langkawi.The commercialize product 4 the entrepreneur is a coffee. And after that.. we all back to Selangor and the trip ends....

This some picture that i take with my camera... so we look alike OK....

---------------------------------------------------


-----------------------------------------------------


--------------------------------------------------------


-------------------------------------------------------


-------------------------------------------------------




- Are_in [ LuVeD ] -


Monday, May 2, 2011

:: Lelaki Pelindung Wanita ::


Dalam permasalahan isu buang bayi yang semakin banyak sehingga ke hari ini, masyarakat terus menyalahkan pihak wanita yang kononnya lemah, mudah terpedaya dan sebagainya. Namun, kita sering melupakan bahawa isu ini bukan hanya berpunca dari satu pihak sahaja.

“Tepuk Sebelah Tangan Takkan Berbunyi”. Kita sering melupakan bahawa kelahiran yang sepatutnya suci murni itu turut dicemarkan oleh “ayah” yang tidak bertanggungjawab. Maka seeloknya kita merenung kembali peranan lelaki terhadap wanita seperti yang dianjurkan oleh Allah dalam Al Quran;


” Kaum lelaki itu adalah pemimpin bagi kaum wanita oleh kerana Allah telah melebihkan sebahagian mereka (lelaki) atas sebahagian yang lain (wanita) dan mereka (lelaki) telah menafkahkan sebahagian daripada harta mereka…”

(Surah al-Nisa’, 4:34).


Jika kita sama-sama renung ayat ini, terdetikkah di hati kita betapa besar dan beratnya amanah yang telah Allah berikan kepada kaum lelaki untuk menjadi pemimpin pada wanita. Betapa Allah telah m

emberi kepercayaan pada lelaki untuk memikul amanah itu kerana beberapa kelebihan yang Allah berikan pada lelaki dan tidak ada pada wanita.

Namun, hari ini, adakah lelaki telah berperanan sebagai pemimpin dan adakah wanita juga telah menjalankan peranan sebagai orang yang dipimpin?

Bukannya untuk menyalahkan lelaki atau perempuan, namun untuk kita merenung kembali fitrah yang telah ditetapkan oleh Allah tentang peranan lelaki dan


perempuan. Allah mengurniakan kepada lelaki sifat yang gagah, rasional dan bersifat suka pada penyelesaian. Sebaliknya perempuan dikurniakan sifat lemah lembut, beremosi dan sukakan sesuatu yang bersifar proses. Lihatlah, Allah Yang Maha Bijaksana mencipta lelaki dan perempuan dengan satu sifat yang saling melengkapi, bukan untuk menunjuk-nunjuk siapa yang lebih dominan, tapi untuk berganding bahu memainkan peranan supaya tidak pincang kehidupan ini. Lelaki itu sepatutnya pemimpin, bukan diktator!

Allah telah memuliakan lelaki sebagai pemimpin kepada wanita. Islam telah meletakkan garis panduan yang lengkap sebetulnya bagaimana peranan pemimpin yang dimainkan oleh lelaki. Peranan lelaki sebagai suami, ayah, abang dan anak itu adalah sebagai pelindung kepada wanita-wanita di ba

wah tanggungjawabnya. Antara peranan lelaki dalam melindungi wanita dan keluarganya adalah;

  • Memastikan prinsip Islam terlaksana dalam keluarga.
  • Menjadi teladan yang baik.
  • Memastikan komunikasi yang baik dalam keluarga.
  • Memastikan keluarga terhindar dari azab neraka.

“Hai orang-orang beriman, peliharalah dirimu dan ahli keluargamu dari api neraka..”

(At-Tahrim, 66:6)

Wahai lelaki, jika anda tahu betapa pentingnya peranan anda dalam kehidupan wanita, pasti anda sebagai lelaki tidak akan sanggup membiarkan kekasih-kekasih anda membuang “benih” yang telah anda semai. Pasti anda tidak sanggup membiarkan ibu anda meniti hari-hari tua tanpa kasih sayang dari anda, dan pasti jua anda tidak tegar untuk menjadi dayus dengan membiarkan isteri-isteri dan anak-anak perempuan anda dipukul, dan dibiarkan tanpa pembelaan dan nafkah.

Namun, bagaimana seharusnya lelaki sebagai pemimpin? Adakah umpama diktator yang hanya memberi arahan? Tidak sama sekali! Islam tidak pernah memuliakan lelaki se


bagai pemimpin dengan tujuan supaya ia dapat menindas kaum perempuan. Malah Islam telah menganjurkan lelaki supaya berlemah lembut dengan wanita. Misalnya, suami diangkat sebagai ketua keluarga, namun Islam tidak menidakkan hak isteri untuk berbincang dan memberi idea atau cadangan. Islam meletakkan hak pada suami untuk memukul isteri, namun ia adalah jalan terakhir dan dengan penuh hikmah. Bahkan Rasulullah sendiri menganjurkan supaya berbuat baik dengan isteri.

“Lelaki yang paling baik adalah lelaki yang paling baik terhadap isteri dan keluarga”.

Sesungguhnya, wanita itu satu amanah dari Allah, maka lindungilah ia kerana ia jua sebahagian dari lelaki.

Wahai manusia, bertaqwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu, dan daripadanya Allah menciptakan isterinya; dan dari pada kedua-duanya Allah mengembang biakkan lelaki dan perempuan yang banyak”


(Surah Al- Araf:189)

Wallahualam.



- Are_in [ LuVeD ] -

:: KenaNgan Terakhir di Jbtn Ptanian ::


Akhirnya... Masa yang di nanti-nantikan sudah tiba... Tapi itu perasaan dan angan-angan sebelum praktikal.. Dulu sebelum masuk praktikal punyalah cuak and takut sampai pikir and mintak masa berlalu dengan cepat semasa melalui minggu berpraktikal nie.. Almaklumlah... Tak biasa punya pasal.. Tapi Selepas seminggu praktikal.. pikiran terus berubah.. rasa nak lebih lama lagi praktikal kat situ... Seronok gler la... Walaupun kekadang ada rasa sakit hati and tak sedap mata memandang berlaku.. But im still happy with this experiance...
Terima Kasih Diucapkan kepada semua pegawai yang berada di JPKL and Para-para staf yang lain kerana banyak memberi tunjuk ajar dan memberi satu pengalaman yang seronok dan berharga bagi diriku ini... Tak lupa juga kepada sahabat baruku iaitu Nor Aswani Azirah Mat Musa ( hariza.blogspot.com ) yang begitu setia menjadi kawanku di JpKL... Saya Sangat-sangat gembira dapat berkenalan dan berkawan dengan anda.. Kerana anda menceriakan suasana di sana... Terima Kasih

Errmmm.... Pejam celik pejam celik... Rupa-rupanya dah 16 minggu Ain Dekat JpKL tue... Dan tibalah masanya untuk Ain mengundurkan diri sebagai pelajar yang menjalani praktikal disana... Rasa sedih bila teringat kenangan-kenangan yang ada sewaktu menjalani praktikal kat sana.. Harap lepas nie boleh jumpa semua lagi erk.. Kangen sama kamu.... Ini Gambar-gambar yang diambil semasa Praktikal...
=
=
=


=
=
=


Nie masa masing-masing dah takde keje... so masing-masing pown pose la.. hahahaha

=
=
=


Ini Kek Untuk Ain Dan Wani. Kek perpisahan yang di tempah oleh kak mai di A & J Bakery

=
=
=


Ini Plak Bergambar ngan Paie salah seorang dari pembantu pegawai.




- Are_in [ LuVeD ] -


mY seLf

Daisypath Happy Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...