Tuesday, December 27, 2011

:: InterView ::

MAlam2 xde keje kan..
so jom kita main coret2 kat sini nak..


Sebenarnya hari ini ain g isi borang mintak keje kat 1 syarikat iklan nie...
Lepas isi2 je... Ain lepak la kat mcd ngan kawan2 ain..
Dorang sanggup tue datang rehat kat mcd tue...
sebab ain ajak kan..hahahaha..

Dan yang paling gempak ye tue...
Ain g merempit tadi...
Mana tak ye kan...
Katak Hijau yang ain selalu bawak xde...
so merempit lah jawabnya...
Bape lama tue ain x naik moto kuar ke jalan besar...
ermm.... hemtam saja.. hahahaha


Bebalik kepada tajuk ain tadi...
Balik dari mcd tue.. Ayah ain kol pulak..
Ade surat interview kat kedai...
So Ain pegi la kat kedai tue...
Ya Allah... Syukur sesangat...
Ain dapat interview dari GOV sebab dah lama ain tunggu tawaran nie...
Harap2 dapat la keje di kementerian itu...
Doakan ain yer...




- Are_iN [ LuVeD ] -

Monday, December 26, 2011

:: Durian ::

Tanggal 26.12.2011...
jam 10.17 ain mencoret kata2 disini...
Sambil menonton cerita Kembar Siang...
Terasa nak mencoret pulak kan...
[ ntah ape2 lah si ain bebel nie..]



Sebenarnya ain punya bibir bukan main panas lagi...
Mesti nie penanggan raja segala buah...
Apalagi kalau bukan durian kan...
Nikmatnya rasa masa makan tadi...
Sampai x ingat dunia...
Sekarang baru nak rasa panas kan...
Padanlah muka... hahahaha...




- Are_iN [ LuVeD ] -

:: Pencarian Kerja ::

Bismillahirrahmanirrahim...
Memberi salam pembuka bicara,
Sebelum saya memulakan mencoret cerita...

Assalamualaikum warahmatullahiwabarokatu...

Ain nak ucapkan selamat menyambut hari krimas kepada meraka yang merayakannya dan selamat bercuti juga kepada mereka2 yang bercuti...
Huuuhhh... Agak panas cuaca 2 hari nie...
hari sebelum2nya pulak. hujan tak berhenti2..

Masa panas2 nie lah ain rajin pulak nak mencoret dalam belog nie kan..
sebelum nie masa hujan dingin2 xnak plak mencoret..
Ain bukannya ape... cuma xde idea nak tulis ape2 kat sini...
Tapi ari nie tiba2 idea ade kan.. so... membebel la daku disini...
Sorry la kepada sesape yang selalu melawat belog nie..
tapi xde ape2 pun perubahan... kan..
[ ceeehhh... perasan la pulak ada orang baca belog nie..]

Sebenarnya, hari ini genaplah 26 hari ain berstatus kan penganggur terhomat...
bak kata abah ain lah kan...
ain bukan ape... cuma terasa hati dengan orang kat sana 2.. tapi x sume la...
tue lah ain amik keputusan untuk berhenti...
Sebelum keadaan hati nie jadi parah kan...
baik ain undurkan diri dari semua ini...

Tapi...
Esok ain nak g cari keje...
Nak g usha tempat yang member ain cakap kan tue...
Harap2 ade lah kekosongan untuk ain nie...
kan2...
Doakan ain yer....

Sebab duduk umah nie xlah sebosan mana...
cuma yang xtahan ye xde duit pegangan je...
so ain xleh la nak beli ape2 yang ain nak kan..
tue yang agak susah tue..
xkan nak mintak kt family kan...
harap sesangat esok berjaya...
Amin....


- Are_iN [ LuVeD ]-

Sunday, December 25, 2011

:: Carta Hati ::

Engkau duduk di situ
Diam tersipu malu
Mahu mendekati aku

Aku mulai resah
Hatiku jadi kebah
Melihat dirimu aku rebah
Tapi hati ini kuat menyatakan
Kau terkini duduk di carta hati

Lalu cinta kita bermula
Dari mata turun ke jiwa
Dari teman menjadi cinta
Dan berjanji untuk setia
Sehidup semati kita
Menjanjikan bahagia
Untuk kita berdua selamanya

Jangan engkau jangan pergi
Jangan tinggalku sendiri
Jangan tinggalkan carta hati

Kau janjikan bahagia
Ku janji kau tak terluka
Teruslah berada di carta hati kita

Lalu cinta kita bermula
Dari mata turun ke jiwa
Dari teman menjadi cinta
Dan berjanji untuk setia
Sehidup semati kita
Menjanjikan bahagia
Untuk kita berdua selama-lamanya


Monday, December 12, 2011

:: Cinta Hatiku ::




Wahai kekasihku, calon suamiku…

Wahai kekasihku, calon suamiku…
Jika kau menjadi suamiku kelak…
Pimpinlah rumah tangga kita dengan sebaik-baiknya
Jadikan aku teman sejatimu,
tempat engkau bersandar
Terbukalah padaku,
kan kujaga semua rahasiamu

Jika kau menjadi suamiku kelak…
Jadilah engkau teladan yang baik bagi keluarga
Sempatkanlah untuk menjadi imam dalam sholat
Hiasilah rumah kita dengan ketakwaan kepada Allah
Amalkan sunnah Rasul sekuat yang kau mampu
Bimbinglah anak-anak kita
menjadi pribadi Muslim yang cerdas dan berakhlak mulia

Jika kau menjadi suamiku kelak…
Bergaullah dengan ma’ruf terhadapku
Jadilah engkau suami yang penyayang dan sabar
Janganlah kau bertindak aniaya terhadapku
Jika aku berbuat kesalahan dan kemungkaran…
Jangan kau hukum aku dengan memukul aku
Tapi, ajarilah aku dengan hati dan lisanmu
Ingatkanlah aku dengan cara yang ihsan
Tahan amarahmu dan bersikaplah pemaaf
Sayangi dan hormati orang tuaku, juga saudara-saudaraku
Jika ada yang tidak kau sukai dari mereka,
simpanlah rasa itu
Dan tetaplah kau jaga silaturrahim dengan mereka
Jangan pula kau jauhi mereka
karena selamanya mereka adalah keluargaku

Wahai kekasihku, calon suamiku…
Jika kau menjadi suamiku kelak
Jadilah engkau suami yang bertanggung jawab
Berilah nafkah sesuai kemampuanmu
Pasti kuterima dengan qona’ah
Bersikaplah penyantun
dan jangan kau kikir terhadapku
Jangan pula kau tinggalkan aku dalam waktu lama
Sehingga kau abaikan kebutuhanku akan kehadiranmu

Jika kau menjadi suamiku kelak
Bersikaplah bijaksana dalam segala hal
Bermusyarahlah denganku sebelum mengambil keputusan
Dengarkan pemikiranku
dan jangan kau remehkan aku
Tunjukkan kasih sayangmu terhadapku
Jangan kau biarkan aku dalam kecemburuan dan prasangka
Jagalah hatiku,
lapangkanlah dadaku, dengan cintamu

Wahai kekasihku, calon suamiku…
Jika kau menjadi suamiku kelak
Jadikan rumah tangga kita sebagai surga dunia bagimu
Jagalah aku dan jadilah pelindung bagi anak-anak kita
Jagalah rahasia rumah tangga dimanapun kau berada
Jadikan ia baju putihmu, jagalah ia jangan sampai ternoda




- Are_in [ LuVeD ] -

Sunday, December 4, 2011

:: Musim Perkahwinan ::

Selamat Bertemu kembali...
Ceeewwwahhh...
Mentang2 lah Dah lama tak update belog nie...


Sampai naik bersawang kan...
sebenarnya Hari ini ain xtau nak update ape...



Okkk...
Sempena cuti sekolah nie kan...
kita semua memang sibuk kesana kesini untuk menghadiri majlis perkahwinan sanak saudara, teman2 dan juga sesape je yang kita kenali...
betul tak..??
termasuklah ain sendiri...
setiap minggu mesti ade je kuar untuk pergi ke majlis2 nie...

Ermm...
Sampai kekadang terpikir bila ain yang akan naik pelamin kan.....
Tapi... calon xde...
Almaklumlah... Mane de orang nak orang yg chubby2 nie kn..
sume nak yang lawa2...
But im happy with myself...
Thanks God...

Mungkin belum ada rezeki dan jodoh kot..
sO...
EnJoyyyy!!!!!!!

hehehehe

mY seLf

Daisypath Happy Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...