Thursday, June 30, 2011

:: HaVe a NiCe DaY ::


~ Tepat jam 10.54 p.m pada 30 jun 2011 ~
Dengan keadaan sunyi sepi dan yang hanya kedengaran adalah bunyi cicak
disebalik perhiasan di rumah ku ini...
Keadaan suasana yang agak dingin disebabkan hujan yang berlarutan
pada semalam hari...

Seminggu sebelum tarikh 29 June 2011
~~ Kami iaitu Wani anD me ~~
merancang untuk melawat para pegawai dimana tempat kami
menjalani Latihan Industri...
Almaklumlah kan...
Hampir sebulan gak aQ tak menjejakkan kaki kesana....
So dengan azam mengambil cuti pada hari tersebut...
Melangkah jua akhirnya aQ kesana...

Tetapi...Sayangnya...
Aq tak ke pejabat kerana ketika itu kebanyakkan dorang takde
kat pejabat diatas sebab2 yang tertentu...
Masa itu.. Hujan turun dengan lebatnya...
Memang keras hati lah masa tue kuar dengan hujan + angin yang kuat...
Sementara itu wani plak tunggu kat Stesen Bas Banting...

Dengan azam yang kuat aq terus memacu kan kereta menuju ke destinasi...
Alhamdulillah.. Akhirnya sampai jua aq di Stesen bas untuk mengambil wani yang agak lama menunggu ketibaanku...
Setelah agak leka berbual di dalam kereta barulah aq teruskan perjalananku ke Labohan Dagang...
Tapi sebelum itu aq pergi ke Stesen minyak dahulu untuk mengisi tong minyak keretaku yang hampir kelaparan..

Setelah selesai..
Kita orang pulak berhenti minum pagi dekat kedai minum sebelah stadium jugra...
Kedai itu merupakan kedai yang selalu kita orang jejak semasa menjalani praktikal...
Agak lama kami tidak makan disitu...
KAmi bersembang2 di situ sambil aq menyuap nasi goreng dengan berlaukkan telur mata dan tekakku dibasahkan dengan air milo suam kerana cuaca masa tue agak sejuk dek kerana hujan turun dengan lebatnya...

Dengan berbekalkan perut yang agak penuh itu...
kita orang terus menuju ke Labohan Dagang...
Kita orang sebenarnya nak menghadiri kursus membuat baja IMO...
Kita orang dijemput untuk menjadi urusetia...
Agak lama gak kita orang berada di situ...
Tapi tetap seronok sebab masa tue aq merasakan macam berada pada waktu aq menjalani praktikal lagi... Akhirnya...
Kursus pun Tamat dengan jayanya dan peserta mula bersurai dan ada yang menjamu selera dahulu sebelum pulang...

Sekarang Destinasiku Adalah tempat karaoke...
Dengan masa 2 jam di bilik no.3 menjadi saksi di mana kami bertiga menyanyi sehingga sakit tekak...
Macam2 lagu kita orang nyanyikan bermula dengan lagu2 sentimental,
kemudian lagu rock, lagu2 melayu n Indon,
Lagu2 Inggeris dan Sampai ke lagu korea...
Memang have fun gler la...
Tapi sayangnya kita orang tak snap Pic plakkan..

=
=

=
=

HAbis melalak selama 2 jam...
kiTa orang menuju pulak ke McDonald Banting...

=
=


=
=

Sampai2 je kita orang pesan GCB 3 + 2 Coke 1 Ribena...
Then Kita orang Cari La tempat untuk kita orang duduk melantak...
Akhirnya kita orang pilih meja yang berhadapan ngan tempat sos cili...
senang sikit nak amik kan...
hahahaha...

=
=

=
=

LAma gak kita orang kat sana...
Tepat jam 5 petang...
Kita orang beransur untuk pulang ke rumah...
Mula2...
Hantar Kak mai ke rumah mak die...
Then, Hantar wani kat stesen bas untuk memudahkan die pulang dengan selamat...
Dan aQ pulak...
Terus memecut menuju ke rumah dengan hati yang gembira dan sedih...
Sebab aQ tak tau bila agaknya kita orang leh jumpe lagi macam hari tue...
Sebab lepas nie masing2 sibuk dengan hal sendiri...
wani akan masuk kuliah dan aQ n Kak mAi bZ ngan kerja masing2...

bUt im still happy...
i hope can meet u All agains...



- Are_iN [ LuVeD ] -

No comments:

mY seLf

Daisypath Happy Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...